Home
Disleksija – teškoće u učenju i individualizirani pristup

Disleksija – teškoće u učenju i individualizirani pristup

 

U našoj središnjoj školi u Bukovici jučer  (19. travnja) je održano stručno predavanje o disleksiji. Predavač je bila profesorica logopedije Lucija Šapina koja je na zanimljiv način predočila disleksiju kao učeničku poteškoću s kojom se nerijetko susreću učitelji u radu s učenicima. Disleksija je poremećaj u učenju, prvenstveno se očituje u čitanju, i to brzini čitanja te ritmu i intonaciji koji su narušeni. Ovu poteškoću prati problem s preciznosti, pogađanjem riječi, zamjenom, dodavanjem i izostavljanjem slova, slogova i riječi. Tek u trećem razredu osnovne škole uspostavlja se sigurna i precizna dijagnoza disleksije koja može imati tri stupnja, a najteži je onaj koji se odnosi na razumijevanje pročitanoga. Učenici koji imaju ovaj poremećaj ne postižu rezultate koji bi odgovarali uloženom trudu, stoga bi pristup učenicima s ovom poteškoćom trebao biti nešto drugačiji i tolerantniji, primjerice treba favorizirati usmeno ispitivanje, a u pismenim radovima treba izbjegavati često podcrtavanje crvenom olovkom, što na njih djeluje demotivirajuće. Predavanje je uistinu bilo plodonosno, informativno i otvorilo putove za buduću suradnju koja bi se realizirala kroz stručne radionice. Gospođi Šapini od srca hvala.

20170419_100157 20170419_100211 20170419_101849 20170419_102100 20170419_103138  20170419_103636

20170419_103937 20170419_103155